Babycafé

05.30!!!! Det va vad klockan va när Linus vakna idag =(. När jag gick in för att ge honom nappen så stod han på knä och luta sig mot sänggaveln så jag våga inte ha kvar honom i sängen ifall han skulle resa sig och tippa över. Tog in honom i våra sängar men ni kan ju tänka er va trångt det va när Ella oxå sov där inne. 4 personer i en 160 säng... Kanske läge för en 180 säng när vi ska byta madrasser, men då måste vi byta gavel oxå.... Tål att tänkas på! Jag sov inte en blund efter att Linus kommit in till oss, plus att jag har ont i hela kroppen eftersom jag låg i samma ställning hela tiden för att inte rulla över nått av barnen =).

Efter jag lämnat Ella på dagis åkte jag till Linda på Sagobrunnen, det va sista gången för babycaféet. Fick hjälpa till på deras genrep, va lite roligt. Dom e söta de små barnen, sen va det fika och lite julkorts tillverkning. Hoppade julkorten men några pepparkakor blev det! Sen va det dags att åka till Maxi och fylla på förråden här hemma, det va mindre roligt.

När jag kom hem från Maxi såg jag att min söta pappa varit här och lämnat en jättefin en och varsin chokladkalender till oss =). Tack!!!

Hämtade Ella som vanligt klockan 13.30, hon ville ha med sig en kompis hem och det fick hon. 17.30 blev kompisen hämtad, känner att 4 timmar var lite lång tid, de var rätt trötta i slutet.

På kvällen hade jag två stycken mycket trötta barn... Ella ville inte sova men efter många om och men gick det. Linus var värre han ville verkligen inte sova, han skrek hysteriskt i en halvtimme innan han somna av utmattning. Tror han var övertrött för han hade inte sovit så bra under dan. Nu sover dom i alla fall och jag hoppas dom gör det tills klockan ringer 7.30 imorgon, fast det är väl önsketänkande...

Micke har självklart inte varit hemma idag, han har varit på middag med sitt jobb. Det va han förtjänt av men det är typiskt att det alltid strular med läggning när man är själv.


Ella och Micke framför brandbilen på Höganäs julmarknad


Linus äter på sin lekmatta

Kommentarer
Postat av: Dessie

Har ni inte sänkt Linus säng? Vi fick göra det för ett par veckor sen när Alicia började stå på knä.. och bara dagar efter att vi sänkt den så stod hon på fötterna och skakade galler :P Alicia brukar också ta sig en tugga på sin lekmatta =)

2009-12-02 @ 08:25:15
Postat av: Dessie

Jaha, mitten har vi haft sen Alicia bara var ett par månader gammal.. när hon började röra sig mer och mer i sängen :P

2009-12-02 @ 09:27:28
URL: http://dessieborgstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0