Knäck och saffransmuffins

Kan börja med att skriva att Linus fick ju sin spruta mot svininfluensan i onsdags han var som vanligt hela kvällen inga biverkningar men däremot sov han riktigt illa på natten han var vaken mellan 00-03. Snacka om att jag var trött sen på torsdan, Linus var oförskämt pigg på torsdan men å andra sidan så sover han ju mitt på dan! Annars klarade han sig helt från biverkningar. Skönt tycker jag!

Kokade knäck i torsdags oxå skulle bli en sats pepparkaksknäck och en sats vanliga knäck men tack vare Linus som var tvungen att bajsa sa*an i slutfasen av kok 2 så brände jag det koket =). Det blev bara pepparkaksknäck! När jag hämtat Ella från dagis gick vi bort en runda till öppna förskolan, det var knappt nått folk men Ella ville in och leka och fika. När vi kom hem därifrån åt Ella upp nästan alla mina knäck! Ella älskar mammas knäck!

Igår var det fredag och vi hade fredagsmys hela dagen jag och barnen. Först tog jag ett städryck, kan inte mysa riktigt om det inte är städat. Sen fick det bli en dusch efter det kokade jag och Ella två satser knäck till eftersom den första satsen nästan blev uppäten direkt =). En vanlig sats och en pepparkaks sats. La undan ett gäng till mamma och company. Sen skulle vi baka saffransmuffins men då såg jag att både socker och margarin var slut så vi fick klä oss och gå bort till Träffen. Sen när vi kom hem kunde vi baka! Goda blev dom minsann!

På kvällen när Micke kom hem från jobb gick vi hem till familjen Borgelin och käkade lite gott. Fick ju ta med mig lite muffins. Det var himla trevligt som vanligt =).

Idag blir det en tur till Fredriksdal med hela klanen för att gå på julmarknad!










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0