prickig

Linus har ju varit febrig mer eller mindre varje dag i 9 dagar men det har inte varit mer än så, därför har jag inte sökt för det. Men igår morse när jag skulle klä honom så hade han lite prickar runt blöj linningen. Tänkte inte mer på det utan tyckte tvärtom att han börja bli piggare igår. Reagerade under dan för jag tyckte inte att han kissade nått speciellt, men dagen rullade på. Vid 18 kom Mickes kusin med föräldrar för att hämta ett skrivbord. Dom hade med sig påskliljor till mig, en boll till Linus och block med pennor till Ella. Tack, säger vi =)!

När dom gått skulle jag ta på Linus pyjamas, då va klockan 19.30, då ser jag att prickarna spritt sig till hela kroppen så jag ringer sjukvårdsupplysningen, sitter i telefonkö i 45 minuter. Till slut ber dom mig att åka in med honom.

Va på Distriktsläkarcentralen vid 20.45, dom pratar om hjärhinneinflammation men då är prickarna lilaaktiga, dom pratar om sharlakansfeber men proverna visar inget så till slut säger dom att dom inte vet men det är troligtvis ofarliga prickar. Jag måste se till att han dricker mycket för att inte bli uttorkad, vilket jag tycker att han gjort redan, och så ber dom mig att ta ett kissprov för att lämna på analys hos husläkaren. Ok, lätt för dig att be om, tänkte jag... Är hemma igen runt 22.30. Gick rätt fort ändå tycker jag.

Linus vaknar vid 8 och då tar jag honom till skötbordet direkt och tar av honom blöjan för att vänta på kisset... Efter en 20 minuter kommer det! Jippi! Jag klara det =). Tar tempen och till min lättnad så har han ingen feber. Ringer vårdcentralen för att höra om man kan komma in när som med kissprovet och får då reda på att jag måste ha en remiss. Jag har inte fått nån remiss! Får en läkartid så att Linus får gå igenom allt igen för annars kan dom inte analysera kissprovet, trötta mig!

Känns kanske lite onödigt att åka in till doktorn idag när han inte har nån feber men det känns lika bra att få det kollat för annars kommer väl febern tillbaka på eftermiddan.

Blev ett långt inlägg om lite prickar...

Kommentarer
Postat av: piaf

Skönt att höra att han mår bättre i alla fall! :D

2010-03-23 @ 14:10:29
URL: http://www.kajak.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0